luni, 15 iunie 2009

Google ţine loc de şcoală. Băiete, vezi că sticla-i goală!

Secătura de Platon, elev al nătărăului Socrate, a inventat acum vreo 2 400 de ani instituţia numită Academie. Alţi pierde-vară, în loc să înveţe dracului o meserie, s-au luat după el. Zevzecul de Aristotel a născocit şi el o şcoală de gândire şi i-a zis Lyceum. Hahalerele astea au prostit oamenii în aşa hal, încât civilizaţia Europei s-a clădit pe tâmpeniile lor. Apoi, nenumărate generaţii şi-au tocit coatele prin şcoli şi şi-au umplut creierii cu tot felul de cunoştinţe naşpa.

Putorile de greci, iubitori ai aşa-zisei ştiinţe numite Filosofie, nu bănuiau, când au durat nişte cetăţi la malul Mării Negre, că prin preajmă se va naşte, peste milenii, un mare vizionar, adversar neîmpăcat al celor care emit idei în loc să pună osu' la treabă. Traian Băsescu, discipol al şcolii de la Golden Blitz, a pus piciorul în prag: ca ce chestie producem atâţia filosofi, când e nevoie de tinichigii, mecanici auto şi chelneri? Şi băgăm în capul copiilor drăcovenii despre păpădii, salată şi Herodot, când orice prost le poate găsi cu Google. Învăţăturile lui Traian către guvernul Boc ne vor transforma într-un paradis al mânuitorilor de ciocane, şurubelniţe, tirbuşoane şi alte ustensile binefăcătoare. Adio biblioteci! Îndrumările luminoase ale şefului statului mi-au dat şi mie, în fine, o idee practică. Nu că mă laud, dar e chiar genială: dacă tot avem o sumedenie de cărţi pe care se pune praful, să le folosim la iarnă pe post de combustibil. Cu economia pe care o facem, ieşim şi din criză. Evrika!

Mă opresc, însă, în uşa băii. Totuşi, informaţiile despre Herodot, păpădii şi altele de-astea, trebuie culese, sistematizate şi redactate de cineva, altfel nu le poţi găsi cu Google. Hmm... Cine s-o facă? Ospătarii, mecanicii? Trebuie să mai reflectez... Iată că, fir-ar, gândesc. A naibii învăţătură de carte, în ce hal m-a putut perverti!

3 comentarii:

Anonim spunea...

Saluty!
Bine te-am găsit în era bloglatriei... :)
Îmi face plăcere să-ți citesc articolele. (de pe blog, nu alea de economie :P )
Acuma, că tot am devenit o cititoare fidelă, să-ți comentez și io ceva... :P
1. Platon nu e o secătură, Socrate nu e un nătărău, iar Aristotel nu e un zevzec :)) ( ...chiar dacă mie nu-mi place deloc Aristotel)
2. filosofii nu sunt niște hahalere
3. dacă mie îmi place ,,așa-zisa știință numită filosofie", asta nu înseamnă că mă asemăn cu ,,putorile de greci"; iar dacă grecii iubesc filosofia, asta nu înseamnă cu sunt niște putori :))

Că în sistemul de învățământ sunt o grămadă de tâmpiți care predau numai tâmpenii - sunt de acord! Dar filosofia nu e o tâmpenie. :P

(p.s. Seneca vb foarte fain despre această așa-zisă știință numită Filosofie. De ce este ea folositoare pt om...)

o zi faina! și spor la scris!

corina spunea...

mă semnez și o dau anonimă :P :))
Corina

Tudi spunea...

Servus, Corina! Din perspectiva şcolii de gândire de la Golden Spitz, Aristotel, Platon sau Herodot ar fi nişte naşparlii, din moment ce ar trebui, conform preşedintelui, ca şcoala să se ocupe mai ales de formarea de deprinderi practice şi s-o lase mai moale cu istoria antică, care poate fi studiată, cică, pe Google. Eu doar am îngroşat puţin mesajul antifilosofic exprimat de Băsescu. În fond, e tragic, cum bine ai remarcat.