marți, 2 iunie 2009

Ne vor şti de EBa, fir-ar...

Va fi o prezenţă ridicol de scăzută duminică, la vot? Ori una cât de cât? Cică dacă tratăm cu sictir momentul, coana Europa ne-ar putea da notă mică la purtare. Iar dacă răspundem mulţi la strigare, ne-ar pupa năsucul nostru dulce şi poate ne-ar da şi ciucalată. De-o fi una, de-o fi alta, eu, cel puţin, mă duc. Am mers aproape de fiecare dată la scrutinuri. Ca în celelalte rânduri, o să votez de-al dracu', cu gândul să nu iasă ăia care mie mi se par mai maro.

Clar, nu-s dintre cei care ştampilează însufleţiţi de mesaje înălţătoare. Am, însă, un gust mai amar ca niciodată. Pentru că, indiferent ce scoruri ies între famigliile politice, pentru prima dată în istorie vom avea un europarlamentar care-şi prezintă numărul de la maşină ca blazon. Mi se pare - şi sunt convins că nu numai mie - că sub brandul EBa exportăm la Bruxelles un produs cocalaro-pitziponchian cum numai la noi se putea plămădi. Nu simţeam aşa o jenă nici dacă ne reprezenta în legislativul UE Sexy Brăileanca. Măcar se prezenta cu nume şi prenume şi cred că gândea de două ori înainte să pledeze pentru legalizarea marijuanei. Să fim înţeleşi, nu mă deranjează că EBa face politică, e dreptul ei constituţional. Dacă năzuia la vreo dregătorie din ţară, o consideram chiar trendy, pentru că avem deja o cameră a Parlamentului şi vreo două ministere cucerite pe bază de nuri. În Parlamentul European, însă, după umila mea părere, ar trebui să te prezinţi şi cu ceva conţinut, nu doar cu ambalajul. Sau măcar cu nume, nu cu trei litere de pe plăcuţa autoturismului.

Niciun comentariu: