sâmbătă, 2 noiembrie 2013

Alba Iulia și maculata Timișoară...

    M-am cam posomorât, la intrarea în Cetatea Albei, din cauza ceţii care, credeam eu, îmi va strica explorarea locului. În orele următoare, însă, vremea a devenit însorită, astfel încât am putut admira pe îndelete arhitectura şi monumentele.  
 
      N-am decât un cuvânt pentru a descrie Cetatea: superbă. S-au băgat o grămadă de bani în restaurări, în ultimii an, iar rezultatul e extraordinar. Am prins şi schimbarea gărzii la garnizoană, m-am ghiftuit pe cinste la un preţ incredibil de mic - dacă vreţi să mergeţi pe o cale bătătorită, încercaţi porţia sănătoasă de ciorbă de burtă cu 7,50 lei şi pizza Şanţ, de 600 de grame, cu 15,50 lei, de la restaurantul Gothic - am văzut şi Sala Unirii, şi un crâmpei dintr-un festival de muzică ungurească medievală. 

     O remarcă mai am. N-am zărit urmă de graffiti pe vreun perete, deși am căutat, ca timișorean frustrat că orașul meu e mâzgălit crunt. Nu s-or fi aclimatizat acolo ciucalăii ăia care-și zic artiști stradali? Și-or fi luat-o pe coajă la timp și au renunțat? N-am aprofundat fenomenul, dar edilii Timișoarei ar fi bine s-o facă. 

      Un amic mi-a relatat, după ce îi povestisem despre lipsa totală a mâzgăliturilor de pe pereții Cetății Albei, că un băiat cu spray graffiti, al cărui pseudonim Ycre poate fi văzut pe nenumărate clădiri din centrul Timișoarei, e de baștină de unde credeți? Din Alba Iulia! Dacă nimeni nu-i profet la el acasă, iată că nici graffer nu-i...

Un comentariu:

Viorica Bălteanu spunea...

Super!